04 April 2012

Emigration

Hello stranger,
it's been a while when I leave my country and move to Brazil (about 5 months) and I want to describe it for whole world what is happening and how the life in Brazil can be hard. If you are thinking of leaving your country too, consider it to a kind of guidline or whatever. More than guidline it should be warning for all that think that life in Brazil only means partying, carneval ou beach visiting. It certainly doesn't.
I'm young 24 years-old guy that emigrated from my country because of the financial and existencional crises. I couldn't stand that middle-class life with all  loans and stereotypes. All that games that leads to that was fake. I really didn't discover the meaning of life or something, but one thing that I can do right now is to help other people to understand how this things (not so in Brazil) just works.
Emigration is one way to loose your connection with your old life easier. But it's not that easy anyway.
In the world where symbols rule us, you will need money. For so so exististence here you will need equivalent of R$ 200.000. This will help you with your visa if you like doing things officialy.
For those who don't have this money is other way, but I don't like it. Problem is that I'm not indenpendent and I have to still make things just for money.
Really I think that here is not a problem get a job and work as whatever for minimal wage. If you can concentrate on this and bring some efectivity you can create a good oportunity that can give you some money. For me it's hard life right now. I don't sleep but symbols are required.

So let's work

5 comments:

  1. Ahoj Ondřeji,
    V prvé řadě, neumím tak dobře anglicky abych ti jsem přispěl v angličtině. Nicméně pokud to budeš chtít smazat tak to smaž.
    V první řadě bych chtěl říci, že pokud se jmenuješ opravdu Ondřej je to super. Moje máti mi totiž chtěla dát kdysi toto jméno, ale jmenuji se po tetičce ( samozřejmě v mužském provedení) protože dovolila tenkrát našim sdílet dohromady společně byt. Byla to vlastně tátova teta no vzpomínky ti nikdo neveme.

    Emigrace je pro mě jistým východiskem ze situace a života, který jsem žil tam u nás, v rodné zemi. Možná taky je to tím , že naše rodina byla vždycky nucena emigrovat z nějakých příčin. Myslím ale, že má příčina byla v mém selhání a v druhých probuzení se hyenismu. Do mrtvoly si každý rád kopne a třeba i třikrát. Mně to otevřelo oči a pár měsíců jsem přemýšlel, jakou cestou jít dál. Dá se říci že ze dne na den, přes noc jsem přišel o všechno co jsem kdy měl.(po materiální stránce)
    Vše se seběhlo tak neuvěřitelně rychle a já věděl, že budu muset jít žít jinam, než zůstav v ČR. Tam jsem byl vysátý, na dně, pošpiněný a za mrtvolu. Zde jsem proto, že jsem si to vybral a byly další příběhy, které mi dali tu sílu to udělat a jít zrovna sem. O Brazílii moc nevím(i když jsem se pár měsíců brouzdal na internetu po informacích) a to co zažívám jsou různorodé zážitky, které se snažím nějak pochopit že se dějou a ne vždy se to daří. Mohl jsem emigrovat jinam, kde by byla i pomoc našich příbuzných emigrantů dozajista. Ale co v Kanadě, USA, Jižní Africe a bůhví kde ještě všude. Vše je to podobné evropskému stylu života (nebo americkoevropskému). V Brasil si myslím, že je pro nás evropany o zážitky postaráno. Já musím jít tou cestou ,kterou si vyšlapu sám, pomoc druhých může přicházet pomocí informací, ale tu cestu musím projít já. Vím, že je příjemné jít po vyšlapaném cestě, nebo jed rovnou rychlíkem, ale prožitek a poučení co ci odneseš tu nejsou. Ty posbíráš na té svojí cestičce, když se budeš dívat kolem sebe.
    Je možné že to za pár měsíců omrzí a že jsem opravdu v euforii. Nicméně již jednou jsem budoval od nuly něco a doufám, že jsem schopný se poučit z chyb co jsem natropil a co jsi uvědomuji až teď, když se mi to rozsypalo. Člověk dělá chyby neustále a já si musím nabít držku abych si tu chybu uvědomil a udělal to jinak, třeba taky špatně, ale to je jedno…
    Důležité je ten život prožít v rozmanitosti okamžiků venku z vlaku, kde na tebe opravdu prší, kde opravdu padáš ze stráně dolů proto, abys mohl zase šplhat nahoru. Ve vlaku to jen vidíš a je to iluze, kterou si myslíš, myslíš mylně, že prožíváš.
    Pokud jsi tu již 5tý měsíc máš , není to už nějaká dovolená s prací je to zkušenost z jiného kontinentu, je seznámení se s kulturou a pochopení některých věcí co se kolem dějou.(Ty máš pracovní vízum, předpokládám, že ne co jsem četl rak co bude za měsíc? Jen tak mimochodem mě to taky čeká)
    PS: Emigrace mi pomohla po psychické stránce, zanechat věci tam tak jak zůstali. Dá se říci otevřít si dveře od jiné místnosti a v té první po sobě neuklidit hračky. Možná jednou bude potřeba jít a uklid po sobě.Možná ten bordel někdo již uklidil, ale co je důležité uklidit to v sobě samém.

    ReplyDelete
  2. Sakra teď mám hrozné dilema jestli mám psát česky a zacpat si blog českýma písmenama...
    Mám to podobně, pokud se vrátím do Česka tak budu žít několik let v totální nouzi a bankrotu. Né, že bych to měl tady jinak, ale přece jenom evropský trh mi teď nepříjde natolik stabilní, abych tam zůstával. Tady se navíc pořád dá podnikat více méně v nějaké šedivé úrovni ekonomiky, takže se nemusí platit tolik na daních atd. Samozřejmě to jde do určité míry. Někteří nedůvěřivci tvrdí, že se na podnikání bez firmy lidi dívají špatně, ale podle mě mají zavřené oči. Skoro každá empresa tady dělá věci načerno a další věc je ta, že dost to tu neřeší.
    S vízama čoveče to vůbec teď neřeším. Jednak na to nemám a druhak to zatím nepotřebuju. A mám pocit, že tohle je v brazílii nejmíň palčivý problém pokud si zrovna nechceš založit osobní bankovní účet atd. Dá se žít i jinak nejspíš.
    Držku si nabíjím pořád. I v Brazílii...

    ReplyDelete
  3. No odpovídej třeba anglicky je to tvůj blog a já to přelouskám i s pomocí googlu.
    Víš, jen mě napadá jak oni to tady jedou s těma kreditkama všude, tak je to dost diskriminace nemít prostě (třeba ve svém obchůdku) příjem karet. Jinak s náma to tu bude jako s věitnamcema u nás tam dělají, že je řeší, ale neřeší a jak jedou. (neznám veitnamce co by platil daně z příjmů) No uvidíme jak se věci budou dít dál. Samo že si navzájem můžeme držet palce a dávat je nahoru což už samo o sobě je extrém.

    ReplyDelete
  4. neni to tak jednoduche... ale myslim, ze driv nez ti do tveho byznysu prijde kontrola z financaku, kterou uplatis, tak je vic pravdepodobnejsi hygiena nebo nejaka podobna kravina :)

    ReplyDelete